Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
5000350019   Modelització matemàtica
2017-2018   Trobada pedagògica. Secundària en general
  
   18/4/2018 - 18/4/2018 (5 hores) de 15:30h a 20:30h
   U Facultat d'Educació i Psicologia - UdG
   Pujada Sant Domènec, 9 Campus Barri Vell. (Girona) 
  
Format   Presencial
Organització   ICE de la Universitat de Girona
  
  
  
Accessos   Plànol
  
Descripció i   Metodologia:   En els últims anys la incorporació de la modelització matemàtica ha tingut un protagonisme considerable en el currículum de matemàtiques de diferents països, a causa principalment del paper cada vegada més important que juga tant en aplicacions de la vida real (enginyeria, negocis, ciències socials, estudi climàtic, disseny avançat, etc.) com dins de la pròpia educació matemàtica.
Amb el propòsit de promoure la incorporació de la modelització a les aules, s'organitza una jornada en el marc d'un estudi sobre la modelització matemàtica a secundària i batxillerat.
  
Objectius   • Difondre els avantatges de l'ús de la modelització matemàtica.
• Aportar estratègies didàctiques per treballar la modelització matemàtica a l’Educació Secundària i/o Batxillerat.
• Recollir informació sobre el coneixement didàctic i matemàtic referent a l'ús de la modelització matemàtica en temes d'estadística i probabilitat.

  
Continguts   Els assistents contestaran en primer lloc el qüestionari “CDM-MEP 12-14” per obtenir dades sobre la modelització matemàtica a secundària i batxillerat, i a continuació podran assistir a la conferència i als tallers programats.
HORARI
ACTIVITAT
15.30-16.30 Presentació de la jornada i contestació del Qüestionari “CDM-MEP 12-14”
Ángel Alsina; César Trelles. Universitat de Girona
17-18 Conferència: Modelització matemàtica a secundària
Manel Sol. Universitat de Barcelona; President de la FEEMCAT
18-19.15 Taller 1 (grup A): Els problemes de Fermi com a via per portar la modelització matemàtica a les aules.
Lluís Albarracín, Universitat Autònoma de Barcelona

Taller 2 (grup B): Cómo utilizar la modelización matemática para la enseñanza de la estadística en la ESO
César Trelles, Universidad de Cuenca (Ecuador); Universitat de Girona
19.15-20.30 Taller 1 (grup B): Els problemes de Fermi com a via per portar la modelització matemàtica a les aules.
Lluís Albarracín, Universitat Autònoma de Barcelona

Taller 2 (grup A): Cómo utilizar la modelización matemática para la enseñanza de la estadística en la ESO
César Trelles, Universidad de Cuenca (Ecuador); Universitat de Girona
  
Observacions  
  
Formador/a   Manel Sol, Lluís Albarracín i César Trelles,
  
  
Persones  destinatàries   Professorat de secundària i batxillerat.
  
E-mail   ice@udg.edu
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent